POSTET / 14.09.2014
Bli fit i både hode og kropp

Hei alle sammen! I bootcamp episoden, skulle vi, deltagerene, få kjørt oss litt. Selv var jeg ikke i så god form etter en sommer fylt med litt for lite trening og litt for mye Keeping Up With The Kardashians, noe dere helt sikkert fikk med dere, hehe. Med denne utfordringen hørte det også med å lage et treningsinnlegg som vi skulle publisere på bloggen. Her kommer altså mitt, og jeg vil bare advare dere om at hvordan jeg utfører øvelsene mine på bildene helt sikkert er helt feil, så derfor har jeg heller skrevet forklaringer under.Here you go!


I "Det Nye-jenta" episoden, der vi var på bootcamp fikk dere se en svært sliten versjon av wossa. Til tross for hvor sliten jeg ble, var det en helt fantastisk dag hvor jeg følte at jeg vokste på alle erfaringene jeg fikk i løpet av den korte tiden. Med en så god trener som Espen Hilton ved sin side, føltes det som om at alt ble mulig og motivasjonen kom alltid på topp etter en liten talk med han. Vi gjennomførte en rekke av øvelser, og i den sammenheng tenkte jeg og vise dere noen av mine favorittøvelser.

Interessen min for mentaltrening har vokst veldig det siste året. Jeg har forstått viktigheten av å fokusere på det mentale i sammenheng med en treningsøkt. For meg, som ikke er så dyktig når det kommer til trening, er det viktigest å gjennomføre ovenfor å være supergod. Selvfølgelig er målet å bli supergod,  men akkurat på det stadiet jeg er nå er det viktigst å klare og gjennomføre. Derfor tenkte jeg å gi dere mine tre beste tips for å gjennomføre en treningsøkt uansett hvor umulig den føles. Kildene tl disse tipsene er fra mentaltreneren Erik Bertrand Larssen sin bok "Bli best med mental trening", den anbefalest virkelig. 

♥ Søk etter "godfølelsen" "Godfølelsen" er i mine øyne den beste følelsen som finnes. Den følelsen oppstår som følge av viljestyrke og målrettet handling. Før hver eneste treningsøkt, minner jeg meg selv på "Åshild, denne treningsøkten er en hinderløype som du er nødt til å komme gjennom for å finne godfølelsen".  Jeg lover dere, dersom dere gjør det før hver økt, kommer dere til å få en skikkelig boost av pågangsmot.

♥ Forbred deg på at det skal gå bra Før du starter på en treningsøkt, er det viktig at du tenker positive tanker. Ikke tenk "dette klarer jeg ikke", men forbred deg på at det skal gå bra og heller tenk "nei, fy fader, dette klarer jeg!". Det er utrolig viktig å være flink til å sende ut positive tanker til seg selv, for kroppen handler etter hva hodet sier.

♥ Sett treningsøkten inn i den store sammenhengen Dersom man føler at en treningsøkt er et skikkelig ork, er det lurt å sette den i perspektiv. Det kan man gjøre på forskjellige måter, men det som hjelper meg aller mest er å tenke "alt tar slutt en gang, også denne treningsøkten. Yt ditt beste den tiden du har".

Det holder selvfølgelig ikke kun med mentaltrening dersom man ønsker og komme i god form, man må jo også utføre treningen. Derfor vil jeg vise dere to av mine favoritt treningsøvelser og.

  • Utfall til siden
  • Hvordan? Her er det viktig og tenke på at både knær og tær peker i samme retning. Deretter tar du et stort skritt til høyre/venstre. Bøy det stående benet ned, slik at kneet danner en ca 90 graders vinkel.  Vær obs på og ikke bøy deg for langt frem, slik at kneet går forbi tærne. Spark deretter i fra, slik at du kommer tilbake til utgangsposisjonen. Av denne øvelsen bør man gjøre 8-12 repetisjoner, 2-3 ganger på hvert bein. 
  • Hva trener man? Med denne øvelsen trener man rumpe og både bakside og fremside av lår, itillegg så trener man også innside av leggene.

  • Planke
  • Hvordan? Len deg på albuene, løft kroppen din opp og trekk inn magen. Det er viktig at man ikke har svai i ryggen (her synder jeg litt, som dere ser, hehe). Hvor lenge man klarer og holde posisjonen varierer i forhold til hvor godt trent man er,  men alt fra 15-60 sekunder, tre ganger, gjør susen.
  • Hva trener man? Når man utfører planken bruker man mange muskelgrupper, men hovudsakelig trener man magen

Disse to øvelsene krever ikke stort med utstyr, kun et par joggesko, freshe treningsklær og en positiv tankegang. Som dere så i denne episoden, er ikke formen min på topp. Til tross for det, hadde jeg bare et mål: og det var å gjennomføre. Uansett hvor hardt det kan være, er det å utfordre seg selv den eneste måten å utvikle og forbedre seg på. Bare husk å tro på deg selv, da er det ingen grenser på hva du kan få til!

Hva er dine beste treningstips?

- Åshild


Nina Maria
Inspirasjooon <3

Mitt beste treningstips er: Just do it :)
14.09.2014, 18:01
blog/website: http://mittlivsomnina.blogg.no
Jeg pleier å tenke på at man aldri angrer etter en treningsøkt, og den deilige følelsen man får etter å ha trent!

Håper du vinner! <3
14.09.2014, 19:54
Jenny
Hei! Jeg er supernysgjerrig på hva slags app du bruker for å få den hvite rammen på instagram? Det ser så mye ryddigere ut :-)
14.09.2014, 21:04
hva slags blogger leser du?
15.09.2014, 15:07
Hanne
Kan du skrive et innlegg om skole? :)
15.09.2014, 19:30
Amanda
Hvor kjøpte du skoene dine?:-)
15.09.2014, 19:54
Andrine
Kan du hvise hvordan du sminker deg til vanlig, fra hud til øyne til øyenbryn?:):)
15.09.2014, 21:17
Sandra
Jeg digger bloggen og stilen din! Håper du blir Det Nye jenta 2014! Lykke til!
15.09.2014, 21:26
Syntes episoden var kjempebra, du var råtøff! :-) Må bare si at jeg heier på deg, og håper virkelig du vinner, det fortjener du :-)
15.09.2014, 21:31
GRATULERER!
15.09.2014, 21:52
Gratulerer <3 du fortjente det
15.09.2014, 21:53
Terese
GRATULERER SÅ MYE MED SEIEREN!!!!!!!!!
15.09.2014, 21:53
Tirill
Gratulerer med det nye jenta!!! Det fortjente du virkelig! Har heiet på deg hele veien
15.09.2014, 21:53
celina
Herreguuud! Gratulerer så utrolig masse ! :-) gleder meg til og følge deg videre :-)
15.09.2014, 21:54
SILJEEE ❤️
GRATULEREEEER 😍
15.09.2014, 21:54
ÆÆÆHH, gratulerer så sykt med seieren! absolutt vel fortjent! gud som jeg digger deg
15.09.2014, 21:54
Celina
Gratulerer så masse med seieren vakre deg! Vel fortjent :)
15.09.2014, 21:54
blog/website: http://celinakarine.blogg.no
Malene
Gratulerer såå mye med seieren! Vel fortjent <3
15.09.2014, 21:54
Gratulerer så mye med seieren! Var virkelig vel fortjent! :-)
15.09.2014, 21:55
Nora
GRATULERER ÅSHILD! Dette var så fortjent, du stråler!!❤️❤️
15.09.2014, 21:56
Gratulerer Åshild! Du kommer til å bli en storinspirasjon for mange.
15.09.2014, 21:56
anniken lohne
Gratulerer så mye, Åshild!! vel fortjent :D
15.09.2014, 21:56
blog/website: http://annikenl.blogg.no
Veronica lerberg
HERREGUD! Gratulerer så mye med seieren i det nye jenta! Dette fortjente du virkelig! Har lest bloggen din lenge, men viste virkelig ikke at det var en så fantastisk person som sto bak bloggen! Coveret ditt var helt nydelig og kunne ha vært på forsiden av hvilket som helst blad! Gratulerer så mye igjen og kos dem masse i New York!!
15.09.2014, 21:57
Helene
GRATULERER med seieren! Det var vel fortjent, du er best♥
15.09.2014, 21:58
Nora
Gratulerer så mye, heiet på deg hele veien:D
15.09.2014, 21:58
Oda Gjellan Bjerkevoll
gratulerer så mye med det nye jenta :) vellfortjent seier, kos deg masse i new york :)
15.09.2014, 21:59
blog/website: http://odagbjerkevoll.blogg.no
Line
Åååå GRATTIIIS!! Heiet på deg hele vegen, du er et fantastisk vesen! Så vilt velfortjent, Åshild!!<3
15.09.2014, 22:01
Emilie
Wææ, gratulerer SÅ mye Åshild! Velfortjent
15.09.2014, 22:02
Jenny
Æææææ gratulerer!! Du har jo bare det smittende smilet og et fantastisk fresht utseende! VEL FORTJENT
15.09.2014, 22:04
Gratulerer så masse som Det Nye jenta 2014!! :-D

Vel fortjent!!
15.09.2014, 22:05
Åååå du er verdens søteste åshild❤️❤️ Gratulere såååsåsåa mye
15.09.2014, 22:05
Thomas
Mitt beste tips er å trene variert. Det er heller ikke noe poeng i å ta seg helt ut hver gang, da man blir fort utbrent og lei. Progresjon er nøkkelen:)
16.09.2014, 13:10
Helt sjuke bilder. Uten tvil de beste bildene fra blogginnleggene de viste den episoden. Hvilken effekt brukte du?
21.09.2014, 18:29



Navn:

E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:







hits