POSTET / 22.03.2015
NYFW DAG 4 OG DAG 5

Hei! Lenge siden sist.Fraværet mitt de siste dagen er rett og slett grunnet av lite blogglyst og en god dose skolearbeid. Siden jeg blogger fordi jeg synes det er gøy, tar jeg meg en liten pause når jeg ikke synes det er så gøy. Men, hey, plutselig var det søndag og helg igjen og da hadde jeg plutselig masse tid til overs og gira på å få til litt bloggings igjen, hehe.

New York bloggingen er bare halvveis, og vi har kommet frem til dag 4. Siden jeg var latterlig dårlig til å dokumentere denne dagen, slår jeg sammen dag 4 og 5.

Det var tirsdag og tid for å være turist og for shopping (woho). Etter å ha besøkt 9/11 memorial musemet, dro vi videre til 21st century, et gigantisk outlet. Jeg følte jeg hoppet rett inn i den serien på TLC hvor folk i USA driver å samler rabattkuponger for å kunne gå på Target for å fylle fem handlekurver med makaroni og tomatsaus, bare at det var var klær og ikke makaroni og tomatsaus. Til tross for hundrevis av handlevogner og lange køer, var det overraskende oversiktig og utrolig mye fint - her snakker vi alt fra Hermes veske til Burberry trench.

Her ser dere meg som måtte ta pause i outletvandringen i undertøysavdelingen.

Da vi skulle dra til hotellet igjen, skjedde det noe kult. Vi stod ute på gaten på jakt etter gul taxi, da det var en mann som kom bort til oss. Han spurte om vi hadde lyst til å få en limmotur tilbake til hotellet, kun for noen få dollar. Da tok det ikke lang tid før vi satt i den hviten limousinen med hendene fulle av bæreposer og hadde verdens kuleste taxitur. Haha, herlighet, så gøy!!

Siste stopp denne dagen, var middag på Buddakan. Det er forresten på denne restauranten at Carrie og Big har forlovelsesfesten i Sex and The City, noe som var veldig gøy for Ringhusa som synes ingenting er morsomere enn å se steder hun har sett på film. Maten der var helt himmelsk, og som vanlig ble dagen avsluttet med masse latter med mitt flotte reisefølge.

Neste dag ble startet med en fantastisk pannekakefrokost. Deretter var tiden kommet for turen sin siste visning og backstagebesøk, "Nanette Lepore".

Her ser dere looken for visningen. Den bestod av naturlig hud, naturlige bryn, lilla lepper og massse mascara - dødskult!!

Da vi stod og ventet på at visningen skulle begynne, dukket det opp et elegant og kjent ansikt, Kelly Rutherford, hun som spiller Lily i Gossip Girl. Hehe, dette synes jeg var veldig gøy og benyttet anledningen til å knipse et par bilder av filmstjernen.

Visningen var utrolig bra. Såå mange fine mønster, fasonger og farger, kjære vene!

Etter Nanette Lepore visningen, dro vi videre på shopping. Dette var den siste hele dagen vår i denne fantastiske byen, noe som betydde at dette var dagen det skulle svi i lommeboka, hehe.

Etter shoppingen, dro vi tilbake til hotellet og det var tid for å fikse på sminken, gre håret og skifte til litt finere klær. Det var nemlig tid for vår aller siste middag på denne fantastiske turen.

Vi hadde booket bord på Tao, en amazing restaurant rett ved hotellet vår. Restauranten hadde en utrolig kul stil over seg, og jeg fikk nesten litt følelsen av at jeg var i "det gamle Egypt" - spesielt med den lysende statuen som dere ser på bildet til venstre...

Og når vi først snakker om den lysende statuen. Vi hadde fått bord rett foran den, så i det jeg tok opp kameraet så det ut som om jeg hadde tatt på meg tidenes krone for anledningen. Dette synes jeg var kjempemorsomt, og benyttet anledningen til å tulle litt med mobilkamereaet og lysmannen... he he morsom, Åshild.

Dagen ble avsluttet med pakking av koffert og en god siste natts søvn i den fantastiske hotellsengen.

- Åshild

Tina
Drittkult!!
22.03.2015, 13:14
krist.in
supergøy å se bilder :) virker som en fantastisk tur !
22.03.2015, 15:00
blog/website: http://krist.in
Camilla Heindorf
Ser kjempe spennende ut:)
22.03.2015, 15:36
blog/website: http://camilovesalmosteverything.blogg.no
ingvild
hei! kan du publisere bilder av hva du kjøpte i New York? :)
22.03.2015, 16:00
Diman
så fina bilder!
22.03.2015, 16:42
blog/website: http://nouw.com/dimand
Andrine wiker
Når legger du ut vinneren av junkyard konkurransen?
24.03.2015, 09:21
Mina
Du er så heldig!!! Men du lurer på hvilken størrelse den grønne bomberjakka di fra junkyjard er i ? <3
26.03.2015, 02:05
Audhild :) Mamma til William <3
Rå heldig du var som fikk oppleve alt dette :)