Åshild Ringhus -

POSTET / 22.03.2015
NYFW DAG 4 OG DAG 5

Hei! Lenge siden sist.Fraværet mitt de siste dagen er rett og slett grunnet av lite blogglyst og en god dose skolearbeid. Siden jeg blogger fordi jeg synes det er gøy, tar jeg meg en liten pause når jeg ikke synes det er så gøy. Men, hey, plutselig var det søndag og helg igjen og da hadde jeg plutselig masse tid til overs og gira på å få til litt bloggings igjen, hehe.

New York bloggingen er bare halvveis, og vi har kommet frem til dag 4. Siden jeg var latterlig dårlig til å dokumentere denne dagen, slår jeg sammen dag 4 og 5.

Det var tirsdag og tid for å være turist og for shopping (woho). Etter å ha besøkt 9/11 memorial musemet, dro vi videre til 21st century, et gigantisk outlet. Jeg følte jeg hoppet rett inn i den serien på TLC hvor folk i USA driver å samler rabattkuponger for å kunne gå på Target for å fylle fem handlekurver med makaroni og tomatsaus, bare at det var var klær og ikke makaroni og tomatsaus. Til tross for hundrevis av handlevogner og lange køer, var det overraskende oversiktig og utrolig mye fint - her snakker vi alt fra Hermes veske til Burberry trench.

Her ser dere meg som måtte ta pause i outletvandringen i undertøysavdelingen.

Da vi skulle dra til hotellet igjen, skjedde det noe kult. Vi stod ute på gaten på jakt etter gul taxi, da det var en mann som kom bort til oss. Han spurte om vi hadde lyst til å få en limmotur tilbake til hotellet, kun for noen få dollar. Da tok det ikke lang tid før vi satt i den hviten limousinen med hendene fulle av bæreposer og hadde verdens kuleste taxitur. Haha, herlighet, så gøy!!

Siste stopp denne dagen, var middag på Buddakan. Det er forresten på denne restauranten at Carrie og Big har forlovelsesfesten i Sex and The City, noe som var veldig gøy for Ringhusa som synes ingenting er morsomere enn å se steder hun har sett på film. Maten der var helt himmelsk, og som vanlig ble dagen avsluttet med masse latter med mitt flotte reisefølge.

Neste dag ble startet med en fantastisk pannekakefrokost. Deretter var tiden kommet for turen sin siste visning og backstagebesøk, "Nanette Lepore".

Her ser dere looken for visningen. Den bestod av naturlig hud, naturlige bryn, lilla lepper og massse mascara - dødskult!!

Da vi stod og ventet på at visningen skulle begynne, dukket det opp et elegant og kjent ansikt, Kelly Rutherford, hun som spiller Lily i Gossip Girl. Hehe, dette synes jeg var veldig gøy og benyttet anledningen til å knipse et par bilder av filmstjernen.

Visningen var utrolig bra. Såå mange fine mønster, fasonger og farger, kjære vene!

Etter Nanette Lepore visningen, dro vi videre på shopping. Dette var den siste hele dagen vår i denne fantastiske byen, noe som betydde at dette var dagen det skulle svi i lommeboka, hehe.

Etter shoppingen, dro vi tilbake til hotellet og det var tid for å fikse på sminken, gre håret og skifte til litt finere klær. Det var nemlig tid for vår aller siste middag på denne fantastiske turen.

Vi hadde booket bord på Tao, en amazing restaurant rett ved hotellet vår. Restauranten hadde en utrolig kul stil over seg, og jeg fikk nesten litt følelsen av at jeg var i "det gamle Egypt" - spesielt med den lysende statuen som dere ser på bildet til venstre...

Og når vi først snakker om den lysende statuen. Vi hadde fått bord rett foran den, så i det jeg tok opp kameraet så det ut som om jeg hadde tatt på meg tidenes krone for anledningen. Dette synes jeg var kjempemorsomt, og benyttet anledningen til å tulle litt med mobilkamereaet og lysmannen... he he morsom, Åshild.

Dagen ble avsluttet med pakking av koffert og en god siste natts søvn i den fantastiske hotellsengen.

POSTET / 04.03.2015
ANTREKK: NYFW

Sko HER Bukse Vintage Levis Genser Mango Kåpe Zara Skjerf Acne Veske Alexander Wang

Flere av dere lurte på hvor buksen jeg hadde på disse bildene var fra. Oog det er altså en vintage Levis. Jeg kjøpte den på UFF i Oslo rett ved Østbanehallen. Jeg har lenge lett etter "den perfekte Levis'n", og hadde forberedt meg på en skikkelig Levis-jakt i Oslo den dagen. Men da jeg kom inn på UFF hang den der og lyste mot meg, til og med i både riktig størrelse og vask. TNX UFF<3

POSTET / 03.03.2015
NYFW DAG 3

Heihei! Da er det klart for at jeg forteller dere om dag 3 i denne fantastiske byen. Som jeg skrev i forrige New York-innlegg, var dette den kuleste mandagen i hele mitt liv. Here you go!

Jeg og fine Marthe, den flinke makeupartisten til Maybelline Norge, startet dagen med litt shopping i Soho. Shoppingen denne morgenen, skulle jeg bruke til å finne kjole til kveldens coctailparty som vi skulle på sammen med Maybelline. Etter litt hurtigshopping, fant jeg meg to kjoler og tenkte "nå er du hvertfall sikret finstas til i kveld" og droppet prøverommet. Det viste seg og være et dumt valg, for da jeg prøvde kjolene (15 min før vi skulle dra på coctailparty), viste det seg at begge var for små. Haha, det er så typisk meg. Heldigvis reddet Marthe meg ved å låne vekk et skjørt, så jeg slapp og dra på coctailparty i hotellmorgenkåpe, he he.

Etter shoppingen var det klart for brunch på The Standard, et dødskult hotell. Åshild valgte å brunche (er det et ord?? haha) i amerikansk stil, og bestilte en diger burger med en haug av pommes frites ved siden. NAM. Jeg og resten av de flotte damene koste oss som bare det, og det var et superhyggelig måltid med masse latter og prat.

The Standard bydde på mer enn kul utsikt og digge burgere. Denne mandagen holdt også en del av fashion week til i dette bygget. Etter brunchen heiset vi opp noen etasjer, hvor vi fikk komme backstage på visningen til "Brock" - et merke proppfult med enkle snitt og kule prints, I love it.

Vi dro fra The Standard, for så å oppleve noe veldig kult. Det kan godt hende flere av dere allerede har fått det med dere, siden jeg ikke akkurat var treig med å legge ut bilde på insta, hehe. Jeg var nemlig så heldig å få være med Maybelline Norge og møte to av Maybelline sine ansikter, Gigi Hadid og Jourdan Dunn (æææ!!).

Herlighet, så gøy det var!! To utrolig flotte og dyktige damer som jeg så lenge har vært så fan av. Dere kan tro det var en glisende og gira Åshild som gikk ut i New York sine gater igjen.

Etter stjernemøtet var det tid for å jakte etter en yellow cab - det var nemlig seks shoppingglade damer som var klare for å ta fatt på NY sin fantastiske shopping.

Et par (mange) dollar senere, var vi tilbake i én av New York sine mange cab's - denne gangen med bilfronten vekk fra Soho og rettet mot hotellet vårt. Tiden var inne for å legge sminken, fikse håret og hoppe i finstasen.

Da vi ankom coctailpartyet, ble vi møtt av tidenes utsikt. Det var helt sjukt! Location for kvelden var i en toppleilighet med utsikt over store deler av byen. Heelt magisk, med andre ord.

Til venstre ser dere flere av Maybelline sine ansikter, blant annet Jourdan Dunn som også hadde funnet veien til samme toppleilighet som Ringhusa denne kvelden gitt. I midten ser dere de fineste damene som var til stede den kvelden, nemlig mitt smashinge reisefølge. Og helt til høyre ser dere meg som er svært begeistret for den sjuke utsikten.

Jeg benyttet meg av muligheten til å ta selfies med utsikten. Etter jeg hadde gjort meg ferdig med fotoshooten og flyttet blikket mitt opp fra mobilen, fikk jeg meg litt av en overaskelse. Plutselig stod Cody Simpson (!!!) et par meter foran meg (bilde nummer to er altså et smugbilde hehe). Dette stresset et ungpikehjerte veldig, og i følge kamerarullen min var det tydelig at jeg var nervøs for å ha appelsinrester igjen i tennenene. Cool.

Grunnen til at Mr.Simpson var på party denne kule mandagen, var at kjæresten, Gigi Hadid, også var med Maybelline på coctailparty. Over ser dere resultatet fra de bildene jeg tok av dette flotte paret (haha kry blogger). Oog når jeg først er inne på denne Cody skrytinga, kan jeg jo fortelle også fortelle om da Cody Simpson handshaka med Åshild Ringhus. Ikke at førsteintrykket jeg gav er noe særlig å skryte av da, haha, for det eneste jeg klarte å si på min bygdeengelsk var "Well, hello yes, i'm Åshild yes.... we have two meters snow home where I live. It's cold yes". Great, Åshild....

Etter en utrolig morsom og fin kveld med flotte damer og magisk utsikt, var det enda en gang tid for å legge seg. Den kuleste mandagen i hele mitt liv var bikket midnatt, og jeg var klar for å ta fatt på den kuleste tirsdagen i hele mitt liv. Vi snakkes ♥

POSTET / 25.02.2015
NYFW DAG 2

Hei dere! Jeg fortsetter New York bloggingen min, og siden jeg har så mange bilder og så mye jeg har lyst til å fortelle dere, deler jeg innleggene min inn i ulike dagene.

Det var søndag og Ringhusa var klar for dag to på New York Fashion Week. Vi startet dagen med en deilig frokost, før vi dro videre til Lincoln Center hvor dagens visning fant sted. Det var tid for "Custo Barcelona" visning, og jeg var så heldig og få komme backstage en tur før selve visningen startet.

Sminkenlooken til Custo Barcelona var en naturlig hudsminke med ferskenfarget rouge i kinnene, naturlige bryn og en tynn oransje liner over øyet. Selv elsket jeg denne looken, veldig enkel, men den oransje lineren gjorde det likevel veldig "fashion".

Visningen var utrolig bra, med såå mye fint. Custo Barcelona mikser dødskule prints og lekre snitt på et magisk vis, noe som resulterer i litt av en visning. (Dersom dere vil se mer av Custo Barcelona på fashionweek, kan dere gå inn her).

Vi fikk også tid til et lite Starbucks besøk mellom backstage og visningen. Siden New York serverte en svært sur vind denne søndagen, var Starbucks sin varme veldig god å ha. Tnx Starbucks<3

Siden mobilkameraet ble brukt flittig da jeg var over Atlanter'n, tenkte jeg at det var gøy å vise dere litt av kamerarullen fra NY. Helt til venstre ser dere en av Maybelline sine flinke makeupartister klargjør en av Custo Barcelona sine modeller, i midten ser dere en av New Yorks mange gater og helt til høyre ser dere mitt flotte selskap på Starbucks ♥

Senere på kvelden dro vi på en superhyggelig restaurant som heter Waverly Inn. Etter vi hadde satt oss ned og hatt hode nedi menyen en god stund, forteller Cathrine fra L'oreal om karen på bordet ved siden av. Denne karen er ikke hvem som helst, men det er jo selveste Pharrell Williams som også var gira på Waverly Inn sin hamburger denne søndagen. Selv synes jeg dette er dødskult, og det tar ikke lang tid før jeg har tatt opp mobilen for å smugfotografere celeb'n på nabobordet. Dette har kelneren fått med seg og går bort til meg å sier at all fotografering er forbudt (ops:(). Et halvt sekund og litt rødming senere, er mobilen nedi veska igjen og både jeg og Pharrell er klare for middag.

Nok en fantastisk dag var over, og atter en gang lå jeg i hotellsengen klar for enda en natt søvn før jeg skulle ta fatt på den kuleste mandagen i hele mitt liv.

POSTET / 22.02.2015
NYFW DAG 1

Hei! Først og fremst vil jeg forklare hva som skjedde med "bloggen blir selvfølgelig med i kofferten til NY". Pc, kamera og kamerakabel var pakket, men siden nettet på hotellet ikke var bra nok til å søke på spotify, hadde jeg ikke mulighet til å oppdatere bloggen. Derfor kommer jeg til å blogge masse om New York i de kommende dagene i stedet. Håper det går fint!

Herlighet, for en tur - jeg har hatt det så bra! Tusen takk til Maybelline Norge, L'oreal Norge og mitt fantastiske reisefølge for å ta meg med på dette eventyret ♥

Vi kom frem til New York sent fredagskveld, la fra oss bagasjen på (det dødskule) hotellet hvor vi skulle bo, før vi dro på en restaurant like ved hotellet og spiste god mat. Deretter var det rett til sengs, og jeg fikk meg en (litt for) god natt søvn. Jeg sov så godt at jeg sov over alle de tjue (no joke) alarmene jeg hadde satt på "bare sånn i tilfelle". Haha, heldigvis kom jeg meg omsider opp av den fantastiske hotellsengen, og det var tid for frokost. Tre pannekaker senere, var det klart for første dag på New York Fashion Week (æææ !!!).

Det var tid for mitt aller første backstagebesøk og visning. Det var den flinke designeren Mara Hoffman som skulle ha visning, og jeg var så heldig og være flue på veggen under forbredelsene før visning. Det var veldig gøy å få se hvordan modeller, frisører og makeupartister jobber og lager noe som resulterer i et utrolig fint og profesjonelt moteshow.

Her ser dere Lottie, en av makeupstylistene til Maybelline. Hun hadde ansvaret for sminken under Mara Hoffman visningen. Jeg benyttet muligheten til å spørre henne om tre sminketips denne våren; smokeyeyes, naturligsminket hud og naturlige bryn.

Her var jeg så heldig å få hilse på designeren selv, Mara Hoffman.

Fire glade damer klare for NYFW. Her ser dere tre av de fem flotte damene jeg var så heldig å få dra på tur med.

Etter Mara Hoffman-visningen, dro vi videre til Milk Studios, hvor vi skulle være backstage og se på visningene til Sandy Liang og Isa Arfen. Disse visningene var ikke vanlige catwalkvisning, men modellene var oppstilt slik at det heller ble "utstillingsvisninger" - en veldig kul måte å vise frem de freshe kolleksjonene på.

På Sandy Liang-visningen ble det fokusert på en naturlig hudsminke, bustete bryn og en tykk grafisk liner over øyet.

På visningen til Isa Afren var det Maybelline Spania sin flinke makeupartist, Gato, som hadde ansvaret for sminken.

Det ble fokusert på en naturlig hudsminke med glød og røde kinn, naturlige bryn og vinrøde lepper.

Etter visningene dro vi å spiste en herlig middag, før dagen ble avsluttet på samme måte som den startet; nemlig med en god natts søvn i den fantastiske hotellsengen. Vi snakkes!